Onsdag

Vi hade en fantastisk middag med SKUIS på La Diabla och jag åt en hela massa mat med en hel massa laktos i. Typiskt dumt. 

Erik placerade därför mig och min krampande och kallsvettiga kropp på mattan i kyrksalen efteråt och började instruera sin femkamp.

Efter nån knapp timme med kramper hade jag andats mig igenom dem klart och var relativt fit for fight.

Första grenen var minnes-korsord med årets händelser på källan. Vi kom tvåa!

Gren nummer 2 var att bygga bibelordet Lukas 8:22-25 (typ) med alla prylar som Erik hade lagt fram. VI VANN! Jag var med Mimmi, Carro och Jansson.


Tredje grenen var tic-tac-toe, alltså stafett-3-i-rad. Alla fick lika många poäng!!

Fjärde var att en i laget (Jansson) skulle äta fem Mariekex (som gick ut för över ett år sedan) och sen vissla en psalm som Erik viskat till dem och vi andra skulle lyssna och springa fram till Erik och viska vilken det var. Redan innan sa jag till Mimmi och Carro att det kommer vara psalm 199. Vilken var det? 199. Vilka vann? Vi.

Femte var tv-serie-jingel-quiz (that word though) och vi fick 16 av 20 poäng (jag chansade på Dallas och Bron och hade rätt, bara baserat på stämningen i musiken). 

Sammanlagda poängen visade ATT VI VANN WOHO!

One thought on “Onsdag

Kommentera

